Hvordan åpne et kart fra Skogliv i Minecraft Education

Kom i gang

1. Du må ha Minecraft Education og være logget inn med skole- eller jobbkontoen din.
  2. Last ned og lagre kartet på enheten din (PC, nettbrett, mobil og lignende skal fungere)
  3. Åpne spillet, velg «Spill» i hovedmenyen, og klikk «Importer» (nede til høyre). Finn og velg filen (.mcworld) og importer.
  4. Gå til «Mine verdner» og spill verdenen.
  5. Åpne eventuelt kartet for elever eller andre for at flere kan spille samtidig.

Bruker du iPad?

Feiler importen av kartet i Minecraft Education? iOS har en kjent feil som Microsoft jobber med å rette. Prøv dette:

1. Last ned fila via lenken i saken på nettsiden vår. Den skal hete noe som «Filnavn».mcworld
    Fila legger seg så inn på Filer på nettbrettet.
  2. Gå inn på Filer (blå-mappe ikon)->Nedlastninger og trykk+hold på fila (Filnavn<>). Nå velger du Flytt.
  3. Scroll nedover til mappa som heter Minecraft/Education Edition og trykk på den.
  4. Velg Kopier oppe i høyre hjørne.
  5. Trykk så på avbryt og velg På iPad (i Filer).
  6. Velg mappa Minecraft/Education edition og trykk på fila Filnavn<>, og du er i gang!

Denne videoen viser prosessen (på engelsk)