Utforsk læringens digitale lekeplass

Minecraft Education sørger for engasjerende og nye læringsopplevelser. Elevene mestrer store og små oppgaver i en verden de kjenner godt.

Fordelene med Minecraft Education i klasserommet

Sammenlignet med tradisjonelle læringsopplegg kan Minecraft tilby helt nye læringsopplegg. Gjør læring engasjerende for elevene, og enklere for deg som lærer!

Lett å komme i gang

Last ned kart og materiell, og del kartet med klassen – så er dere i gang.

Ferdige opplegg

Oppleggene våre er tilpasset enkle eller doble skoletimer, med lærerveiledning og oppgaveark med forskjellige nivåer.

Tverrfaglig

Minecraft-kart kan brukes på tvers av fag og trinn, og læreren har stor mulighet til egen tilpasning.

Elevene kan spillet

Minecraft har i flere år vært blant de mest spilte spillene i Norge. Det blir læring i kjente rammer.

Kom i gang med Skogliv Skole

Få tilgang til Skogliv Skole

Dere kontakter oss og inngår avtale.

Logg inn, og del kartet med klassen

Kun du som lærer trenger å logge inn. Elevene kommer rett inn når de følger din lenke.

Følg læringsoppleggene

Engasjer klassen i interaktive læringsopplevelser på en plattform de mestrer og trives med.

Hvordan få tilgang?

Vi anbefaler at kommunen/organisasjonen ber om tilgang til alle skolene sine. Det gir enklest prosess og innlogging. Enkeltskoler kan også kjøpe tilgang selvstendig.

For å komme i gang:
1. Fyll ut vårt skjema eller kontakt oss på skole@skogliv.no
2. Oppgi hvilken kommune og skole tilgangen skal gjelde. Oppgi antall elever.
3. Tilgangen blir aktivert når faktura er godkjent eller avtale signert. Dette skjer innen to virkedager fra vår side.

Hva er Skogliv Skole?

Vi i Skogliv har laget Minecraft-kart og engasjerende opplevelser i spillet i over fem år. Vi står bak Norges største miljø, og er de fremste leverandørene og utviklerne av læringskart og digitale arrangement i Norge.
I teamet vårt har vi med oss pedagoger og utviklere som brenner for god historiefortelling, spennende spillopplevelser og god læring. Alle våre kart lages etter læreplanen LK20, og knyttes til konkrete læreplanmål. Vi lager også lærerveiledninger og forslag til oppgaver og videre opplegg til læreren. Det gir en enkel start, men også store muligheter til å selv tilpasse opplegget inn i en god læringssituasjon.

Hvordan bruke Skogliv Skole med full tilgang

Når læreren er logget inn, kan de dele kartet med en helt egen link, slik at klassen ikke trenger å logge inn. Altså ingen behov for å bruke tid på innlogginger og passord. Hjemmefra kan elevene selv logge inn i tillegg til å bruke lærerens lenke.
1. Trykk på “Del med klassen”-knappen
2. Kopier lenken som dukker opp, hvis den ikke kopieres automatisk.
3. Del denne lenken med elevene dine. De får lastet ned verdenen med den, uten videre innlogging.
4. OBS: Lenken er gyldig i to dager - altså fra du trykker på “Del med klassen” og ut den følgende dagen. Du bør altså lage lenken først samme dag eller dagen før klassen faktisk skal ha kartet.

Hva koster Skogliv Skole?

Vi priser tilgang per elev i kommunen eller organisasjonen. Store kommuner og organisasjoner kan få rabatt ved å kontakte oss. Ingen betaler mer enn noen tikroninger i året per elev. Det er mulig med prøveperiode.

Kom i gang og be om tilgang

Følg med på nytt innhold

Få oppdateringer om nye kart og plan framover jevnlig på e-post. Vi deler tips og triks om nytt innhold, og sender maks annenhver uke.

Påmelding til nyhetsbrev